FAQ – Usein kysytyt kysymykset

Miksi ostaisin 112ink:ltä?

Edulliset mustepatruunat ja laservärit, tilaamisen helppous ja nopeat toimitukset suoraan kotiin ovat osa syistä, miksi tilaaminen 112Ink:ltä kannattaa. Saat meiltä tarvikkeet edullisesti suurien sisäänostomäärien ja tehokkaan organisaatiomme ansiosta.

Mitä eri patruunatyyppejä teiltä löytyy?

Alkuperäispatruunat

Alkuperäisvalmistajan, esim. HP, Lexmark, Canon, Epson valmistamat patruunat.

Ekopatruunat

Alkuperäispatruunat, jotka käytetään uudelleen ympäristön kuormituksen vähentämiseksi. Tyhjät patruunat keräillään ja lähetetään tehtaalle, jossa ne puhdistetaan, täytetään uudelleen ja testataan. Uudelleentäytössä käytettävä muste täyttää samat vaatimukset, kuin alkuperäismusteet ja sitä on yhtä paljon. Kierrätyksen ansiosta patruunat ovat  myös alkuperäispatruunoita halvempia.

Korvaavat patruunat

Sopivat tulostimeesi yhtä hyvin kuin alkuperäisetkin, mutta ne eivät ole alkuperäisvalmistajan valmistamia. Muste täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäismustekin ja sitä on yhtä paljon kuin alkuperäispatruunassakin. Suurin ero on, että korvaava patruuna on alkuperäistä huomattavasti edullisempi. Sekä eko- että korvaavien patruunoiden valmistajat ovat ISO 9001-sertifioituja.

Toimitusaika ja rahti

Jos tuotetta on varastossamme, on toimitusaika kahdesta viiteen arkipäivää. Jos tuotetta ei löydy suoraan varastosta, on toimitusaika noin kymmenen arkipäivää. Emme peri tilauksista rahtikuluja.

Kuinka maksaminen tapahtuu?

Voit maksaa joko laskulla, maksu- tai luottokortilla tai suoraan verkkopankissa. Maksu veloitetaan kun vahvistat tilauksen.

Laskulla tehdyistä tilauksista ei peritä laskutuslisää. Maksuehtomme on 20 päivää netto. Jos maksu on myöhässä, lähetämme muistutuskirjeen, josta perimme lain mukaisen viiden euron muistutusmaksun.

Takuu/Reklamaatiot

- 112ink takaa että tilaamasi tuotteet ovat virheettömiä eivätkä vahingoita tulostintasi.
- Jos tuote ei toimi odotetusti, takaamme vaihdon uuteen tuotteeseen.
- Tulostimesi takuu on voimassa, käytit sitten eko-, korvaavaa tai alkuperäispatruunaa.

Jos tuotteessa on vikaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta. Sinulla on täysi 30 päivän palautusoikeus laskien siitä päivästä, kun vastaanotit tuotteen.

Lue mielellään lisää Kuluttajansuojalaista sekä Etäkauppalaista osoitteessa www.kuluttajavirasto.fi.

Mikä on GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) on EU:n yleinen tietosuoja-asetus. Tämän asetuksen tarkoituksena on parantaa yksityishenkilöiden henkilötietosuojaa EU:n sisällä. Se hyväksyttiin 27.04 2016 ja astuu voimaan 25.05 2018.

Asetuksen numero on 2016/679. Ruotsissa GDPR korvaa aikaisemman PUL:n (Personuppgiftslagen), joka on Ruotsin henkilötietolaki.

 

Miten GDPR vaikuttaa sinuun?

GDPR:n takana on yleinen ajatus antaa sinulle yksityishenkilönä paremmat oikeudet omiin henkilötietoihisi. Jokaisen yrityksen, joka käsittelee henkilötietoja, joista voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa sinut yksilönä, tuleen selvästi ilmoittaa sinulle siitä, miten henkilötietoja kerätään, miksi niitä kerätään, mihin ne tallennetaan ja miten yritys sekä mahdolliset liikekumppanit niitä käyttävät. GDPR antaa sinulle laajemmat oikeudet hallita henkilötietojasi. Näiden oikeuksien keskeisimmät alueet ovat:
  • tiedonsaantioikeus
  • oikeus oikaista tietoja
  • oikeus vastustaa profilointia
  • oikeus henkilötietojen anonymisointiin
  • oikeus siirtää henkilötiedot järjestelmästä toiseen
  • oikeus saada henkilötietoja koskeva rekisteriote

Meidän Henkilötietokäytännöistämme voit lukea miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi GDPR:n mukaisesti.

 

Miten sovellatte tiedonsaantioikeutta koskien henkilötietojani?

Sinulla on oikeus saada tietoa meiltä miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi. Ilmoitamme tästä sinulle tehdessäsi tilausta ja pääset tuolloin lukemaan ostoehtomme sekä tietoa henkilötietokäytännöistämme. Tietoa siitä miten käsittelemme henkilötietojasi löydät aina myös kotisivuiltamme.

 

Miten sovellatte oikeutta lisätä tai oikaista tietoja koskien henkilötietojani?

Sinulla on aina oikeus korjata virheellisiä tietoja ja myös lisätä puuttuvia tietoja, jotka ovat olennaisia henkilötietojen käsittelyn yhteydessä. Voit itse muuttaa joitakin tietoja Omat tiedot-osiossa kirjautumalla sisään kotisivuillamme.

Voit myös pyytää meitä muuttamaan tietoja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com.

 

Miten toimitte, jos vastustan henkilötietojeni pohjalta tehtyä profilointia?

Me saatamme tehdä analysointeja pohjautuen asiakastietoihisi, joiden tarkoituksena on luokitella sinut tiettyyn asiakaskategoriaan tai asiakassegmenttiin (esimerkiksi, “asiakas, joka ostaa lasertulostintuotteita”). Tällaisen analyysin avulla voimme tarjota sinulle henkilökohtaisemman kokemuksen kotisivuillamme ja sinulle olennaisia tarjouksia eri markkinointikanaviemme kautta.

Voit aina pyytää, ettemme käytä henkilötietojasi tällaiseen profilointiin. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.

 

Miten sovellatte oikeutta tietojeni anonymisointiin?

Sinulla on oikeus saada henkilötietosi anonymisoitua järjestelmässämme. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.

Kun pyydät henkilötietojesi anonymisointia, poistamme ne henkilötiedot, jotka voivat suoraan tai välillisesti tunnistaa sinut yksilönä. Tiedot poistetaan sillä edellytyksellä, ettei sinun ja iPiccolo AB:n väliseen asiakassuhteeseen liity mitään keskeneräisiä taloudellisia tai juridisia kysymyksiä, esimerkiksi maksamattomia laskuja, ja ettei iPiccolo AB:lla ole lakisääteistä velvollisuutta käsitellä tietoja tai muuta laillista perustetta tietojen käsittelyyn.

 

Miten sovellatte oikeuttani henkilötietojeni siirrettävyyten?

Sinulla on oikeus kääntyä puoleemme ja pyytää, että henkilötietosi siirretään käytettäväksi jossakin muualla. Henkilötiedot siirretään tällöin jäsennellyssä, yleisesti käytössä olevassa ja koneluettavassa muodossa. Siirto voi tapahtua sinulle tai suoraan jollekin toiselle henkilötietovastaavalle. Saat tällaisen siirron kuukauden sisään siitä, kun olemme vastaanottaneet pyyntösi.

Jos haluat siirtää henkilötietosi, tarvitsee sinun lähettää meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.

 

Miten sovellatte oikeuttani saada rekisteriote?

Sinulla on oikeus saada rekisteriote henkilötiedoistasi veloituksetta kerran vuodessa. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta eikä keneltäkään toiselta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.

Rekisteriote sisältää tiedot siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, mistä tiedot tulevat, mikä on niiden käyttötarkoitus ja tieto vastaanottajista tai vastaanottajatyhmistä, joille tietoja voidaan luovuttaa. Lähetämme rekisteriotteen sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi.

 

Kenen puoleen käännyn, jos minulla on kysymyksiä GDPR:stä tai henkilötietojeni käsittelystä?

Olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com, jos sinulla on kysymyksiä, jotka koskevat henkilötietojasi.