Kysymyksiä ja vastauksia
Kysymyksiä ja vastauksia
Miksi minun kannattaa tilata 112ink:stä & Eko-printistä?
Mitä eri patruunatyyppejä on saatavilla?
Ympäristöpatruunat
Ekopatruunat ovat alkuperäispatruunoita, jotka kierrätetään ympäristökuormituksen vähentämiseksi. Tyhjät patruunat - sekä alkuperäiset että ekopatruunat - kerätään ja lähetetään valittuun tehtaaseen, jossa ne puhdistetaan, täytetään ja testataan hyvän tulostustuloksen saamiseksi. Muste täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäinen muste ja ympäristöpatruuna sisältää yhtä paljon mustetta kuin uusi alkuperäinen patruuna, yleensä enemmän. Koska patruuna voidaan käyttää uudelleen, säästämme luonnonvaroja ja voimme tarjota edullisemman patruunan. Ympäristöpatruunoiden valmistajat on sertifioitu ISO 9001 -sertifikaatilla.Ympäristökasetit
Ympäristökasetti on alkuperäinen laserkasetti, joka käytetään uudelleen. Väriaine täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäinen ja ympäristökasetti vastaa uutta alkuperäistä värikasettia.Alkuperäiset patruunat
Alkuperäinen patruuna on vastikään valmistettu alkuperäisen valmistajan valmistama patruuna, esim. HP, Lexmark, Canon ja Epson.Miksi HP-tulostin ei hyväksy ympäristöpatruunaani?
Tulostimen valmistaja HP julkaisee joskus päivityksiä tulostimen kiinteään ohjelmistoon (firmware). Näiden asentaminen voi aiheuttaa sen, että vaihtoehtoiset mustekasetit ja väriainekasetit lakkaavat toimimasta. Tämä koskee 112ink & Eko-printin omien merkkien musteita ja värikasetteja.
Jotta patruunat ja laserkasetit toimisivat uudelleen tulee vanha laiteohjelmisto asentaa takaisin. Tätä kutsutaan tulostimen takaisinpäivittämiseksi.. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tulostinta autetaan palaamaan takaisin ennen päivitystä käytettyyn ohjelmistoon.
Toimi näin:
Lataa vanha ohjelmisto uudelleenasentamista varten. Valitse sopiva linkki täältä:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn/M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Ennen vanhan ohjelmiston asentamista tulostimen asetuksista on valittava tila, joka mahdollistaa vanhan laiteohjaimen asentamisen. Voit tehdä tämän tulostimen menussa/asetuksissa sen ohjauspaneelin (painikkeet ja näyttö) kautta. Muista, että se, miten eri valikkokohdat on muotoiltu tulostimessa voi erota hieman mallista toiseen Joissakin malleissa ei ole lainkaan valikoita, ja voit silloin ohittaa tämän vaiheen. Muuten se saattaa näyttää esimerkiksi tältä:
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Salli Downgrade -> Kyllä
Kun olet asettanut tulostimen sallimaan alennuksen, voit asentaa ohjelmiston. Kun ohjelmisto on asennettu, suosittelemme, että asetat tulostimen niin, että se ei päivity automaattisesti uudelleen, koska silloin ongelma tulee toistumaan.
Tältä se saattaa näyttää tulostimen valikoissa, kun valitset, ettet halua automaattisia päivityksiä:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Jos näistä vinkeistä huolimatta et saa patruunaa tai laserkasettia toimimaan, niin otathan meihin yhteyttä. Kerro siinä tapauksessa meille mikä tulostinmalli sinulla on käytössäsi, jotta meidän on helpompi olla avuksi!
Minkä takuun 112ink & Eko-print antaa?
- Jos tuote ei toimi odotetulla tavalla, 112ink & Eko-print antaa takuun tuotteen vaihdosta uuteen.
- Jos käytät ympäristöystävällistä värikasettia tai alkuperäistä kasettia, se ei vaikuta tulostimesi takuuseen.
Jos tuote osoittautuu vialliseksi, ota yhteyttä asiakaspalveluun - ennen kuin palautat sen. Sinulla on täysi palautusoikeus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Lue lisää kuluttajaostolaista osoitteessa www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/verkkokauppa.
Mikä on GDPR?
Asetuksen numero on 2016/679. Ruotsissa GDPR korvaa aikaisemman PUL:n (Personuppgiftslagen), joka on Ruotsin henkilötietolaki.
Miten GDPR vaikuttaa sinuun?
- tiedonsaantioikeus
- oikeus oikaista tietoja
- oikeus vastustaa profilointia
- oikeus henkilötietojen anonymisointiin
- oikeus siirtää henkilötiedot järjestelmästä toiseen
- oikeus saada henkilötietoja koskeva rekisteriote
Meidän Henkilötietokäytännöistämme voit lukea miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi GDPR:n mukaisesti.
Miten sovellatte tiedonsaantioikeutta koskien henkilötietojani?
Miten sovellatte oikeutta lisätä tai oikaista tietoja koskien henkilötietojani?
Voit myös pyytää meitä muuttamaan tietoja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com.
Miten toimitte, jos vastustan henkilötietojeni pohjalta tehtyä profilointia?
Voit aina pyytää, ettemme käytä henkilötietojasi tällaiseen profilointiin. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeutta tietojeni anonymisointiin?
Kun pyydät henkilötietojesi anonymisointia, poistamme ne henkilötiedot, jotka voivat suoraan tai välillisesti tunnistaa sinut yksilönä. Tiedot poistetaan sillä edellytyksellä, ettei sinun ja iPiccolo AB:n väliseen asiakassuhteeseen liity mitään keskeneräisiä taloudellisia tai juridisia kysymyksiä, esimerkiksi maksamattomia laskuja, ja ettei iPiccolo AB:lla ole lakisääteistä velvollisuutta käsitellä tietoja tai muuta laillista perustetta tietojen käsittelyyn.
Miten sovellatte oikeuttani henkilötietojeni siirrettävyyteen?
Jos haluat siirtää henkilötietosi, tarvitsee sinun lähettää meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeuttani saada rekisteriote?
Rekisteriote sisältää tiedot siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, mistä tiedot tulevat, mikä on niiden käyttötarkoitus ja tieto vastaanottajista tai vastaanottajaryhmistä, joille tietoja voidaan luovuttaa. Lähetämme rekisteriotteen sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi.
Kenen puoleen käännyn, jos minulla on kysymyksiä GDPR:stä tai henkilötietojeni käsittelystä?
Mihin voin kääntyä, jos emme ole samaa mieltä mahdollisissa kiistatapauksissa?
Kuluttajariitalautakunta:
https://www.kuluttajariita.fi/fi
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 3066
00531 HELSINKI
Voit myös ottaa yhteyttä Euroopan komission verkkovälitteiseen riidanratkaisualustaan European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr