Kysymyksiä ja vastauksia
Kysymyksiä ja vastauksia
Miksi minun kannattaa tilata 112ink:stä & Eko-printistä?
Ympäristöystävälliset mustepatruunat, laaja valikoima vihreitä toimistotuotteita ja ilmastoystävälliset toimitustavat ovat joitain 112ink & Eko-printin eduista. Meiltä on helppoa ostaa tarvitsemasi tuotteet tulostimeen ja toimistoon sekä samalla suojella luontoa.
Mitä eri patruunatyyppejä on saatavilla?
Ympäristöpatruunat
Ekopatruunat ovat alkuperäispatruunoita, jotka kierrätetään ympäristökuormituksen vähentämiseksi. Tyhjät patruunat - sekä alkuperäiset että ekopatruunat - kerätään ja lähetetään valittuun tehtaaseen, jossa ne puhdistetaan, täytetään ja testataan hyvän tulostustuloksen saamiseksi. Muste täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäinen muste ja ympäristöpatruuna sisältää yhtä paljon mustetta kuin uusi alkuperäinen patruuna, yleensä enemmän. Koska patruuna voidaan käyttää uudelleen, säästämme luonnonvaroja ja voimme tarjota edullisemman patruunan. Ympäristöpatruunoiden valmistajat on sertifioitu ISO 9001 -sertifikaatilla.Ympäristökasetit
Ympäristökasetti on alkuperäinen laserkasetti, joka käytetään uudelleen. Väriaine täyttää samat laatuvaatimukset kuin alkuperäinen ja ympäristökasetti vastaa uutta alkuperäistä värikasettia.Alkuperäiset patruunat
Alkuperäinen patruuna on vastikään valmistettu alkuperäisen valmistajan valmistama patruuna, esim. HP, Lexmark, Canon ja Epson.Miksi HP-tulostin ei hyväksy ympäristöpatruunaani?
Tulostimen valmistaja HP julkaisee joskus päivityksiä tulostimen kiinteään ohjelmistoon (firmware). Näiden asentaminen voi aiheuttaa sen, että vaihtoehtoiset mustekasetit ja väriainekasetit lakkaavat toimimasta. Tämä koskee 112ink & Eko-printin omien merkkien musteita ja värikasetteja.
Jotta patruunat ja laserkasetit toimisivat uudelleen tulee vanha laiteohjelmisto asentaa takaisin. Tätä kutsutaan tulostimen takaisinpäivittämiseksi.. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tulostinta autetaan palaamaan takaisin ennen päivitystä käytettyyn ohjelmistoon.
Toimi näin:
Lataa vanha ohjelmisto uudelleenasentamista varten. Valitse sopiva linkki täältä:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn/M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Ennen vanhan ohjelmiston asentamista tulostimen asetuksista on valittava tila, joka mahdollistaa vanhan laiteohjaimen asentamisen. Voit tehdä tämän tulostimen menussa/asetuksissa sen ohjauspaneelin (painikkeet ja näyttö) kautta. Muista, että se, miten eri valikkokohdat on muotoiltu tulostimessa voi erota hieman mallista toiseen Joissakin malleissa ei ole lainkaan valikoita, ja voit silloin ohittaa tämän vaiheen. Muuten se saattaa näyttää esimerkiksi tältä:
Asennus -> Huolto -> LaserJet päivitys -> Hallitse päivityksiä -> Salli Downgrade -> Kyllä
Kun olet asettanut tulostimen sallimaan alennuksen, voit asentaa ohjelmiston. Kun ohjelmisto on asennettu, suosittelemme, että asetat tulostimen niin, että se ei päivity automaattisesti uudelleen, koska silloin ongelma tulee toistumaan.
Tältä se saattaa näyttää tulostimen valikoissa, kun valitset, ettet halua automaattisia päivityksiä:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Jos näistä vinkeistä huolimatta et saa patruunaa tai laserkasettia toimimaan, niin otathan meihin yhteyttä. Kerro siinä tapauksessa meille mikä tulostinmalli sinulla on käytössäsi, jotta meidän on helpompi olla avuksi!
Minkä takuun 112ink & Eko-print antaa?
- Takaamme, että tilaamasi tuotteet ovat virheettömiä toimitettaessa.
- Jos tuote ei toimi odotetulla tavalla, 112ink & Eko-print antaa takuun tuotteen vaihdosta uuteen.
- Jos käytät ympäristöystävällistä värikasettia tai alkuperäistä kasettia, se ei vaikuta tulostimesi takuuseen.
Jos tuote osoittautuu vialliseksi, ota yhteyttä asiakaspalveluun - ennen kuin palautat sen. Sinulla on täysi palautusoikeus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Lue lisää kuluttajaostolaista osoitteessa www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/verkkokauppa.
Mikä on GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) on EU:n yleinen tietosuoja-asetus. Tämän asetuksen tarkoituksena on parantaa yksityishenkilöiden henkilötietosuojaa EU:n sisällä. Se hyväksyttiin 27.04 2016 ja astui voimaan 25.05 2018.
Asetuksen numero on 2016/679. Ruotsissa GDPR korvaa aikaisemman PUL:n (Personuppgiftslagen), joka on Ruotsin henkilötietolaki.
Miten GDPR vaikuttaa sinuun?
GDPR:n takana on yleinen ajatus antaa sinulle yksityishenkilönä paremmat oikeudet omiin henkilötietoihisi. Jokaisen yrityksen, joka käsittelee henkilötietoja, joista voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa sinut yksilönä, tulee selvästi ilmoittaa sinulle siitä, miten henkilötietoja kerätään, miksi niitä kerätään, mihin ne tallennetaan ja miten yritys sekä mahdolliset liikekumppanit niitä käyttävät. GDPR antaa sinulle laajemmat oikeudet hallita henkilötietojasi. Näiden oikeuksien keskeisimmät alueet ovat:
- tiedonsaantioikeus
- oikeus oikaista tietoja
- oikeus vastustaa profilointia
- oikeus henkilötietojen anonymisointiin
- oikeus siirtää henkilötiedot järjestelmästä toiseen
- oikeus saada henkilötietoja koskeva rekisteriote
Meidän Henkilötietokäytännöistämme voit lukea miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi GDPR:n mukaisesti.
Miten sovellatte tiedonsaantioikeutta koskien henkilötietojani?
Sinulla on oikeus saada tietoa meiltä miten keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi. Ilmoitamme tästä sinulle tehdessäsi tilausta ja pääset tuolloin lukemaan tietoa ostoehdoistamme sekä henkilötietokäytännöistämme. Tietoa siitä miten käsittelemme henkilötietojasi löydät aina myös kotisivuiltamme.
Miten sovellatte oikeutta lisätä tai oikaista tietoja koskien henkilötietojani?
Sinulla on aina oikeus korjata virheellisiä tietoja ja myös lisätä puuttuvia tietoja, jotka ovat olennaisia henkilötietojen käsittelyn yhteydessä. Voit itse muuttaa joitakin tietoja Omat sivut-osiossa kirjautumalla sisään kotisivuillamme.
Voit myös pyytää meitä muuttamaan tietoja lähettämällä viestin asiakaspalveluumme osoitteeseen gdpr@ipiccolo.com.
Miten toimitte, jos vastustan henkilötietojeni pohjalta tehtyä profilointia?
Me saatamme tehdä analysointeja pohjautuen asiakastietoihisi, joiden tarkoituksena on luokitella sinut tiettyyn asiakaskategoriaan tai asiakassegmenttiin (esimerkiksi, “asiakas, joka ostaa lasertulostintuotteita”). Tällaisen analyysin avulla voimme tarjota sinulle henkilökohtaisemman kokemuksen kotisivuillamme ja sinulle olennaisia tarjouksia eri markkinointikanaviemme kautta.
Voit aina pyytää, ettemme käytä henkilötietojasi tällaiseen profilointiin. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeutta tietojeni anonymisointiin?
Sinulla on oikeus saada henkilötietosi anonymisoitua järjestelmässämme. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Kun pyydät henkilötietojesi anonymisointia, poistamme ne henkilötiedot, jotka voivat suoraan tai välillisesti tunnistaa sinut yksilönä. Tiedot poistetaan sillä edellytyksellä, ettei sinun ja iPiccolo AB:n väliseen asiakassuhteeseen liity mitään keskeneräisiä taloudellisia tai juridisia kysymyksiä, esimerkiksi maksamattomia laskuja, ja ettei iPiccolo AB:lla ole lakisääteistä velvollisuutta käsitellä tietoja tai muuta laillista perustetta tietojen käsittelyyn.
Miten sovellatte oikeuttani henkilötietojeni siirrettävyyteen?
Sinulla on oikeus kääntyä puoleemme ja pyytää, että henkilötietosi siirretään käytettäväksi muualla. Henkilötiedot siirretään tällöin jäsennellyssä, yleisesti käytössä olevassa ja koneluettavassa muodossa. Siirto voi tapahtua sinulle tai suoraan jollekin toiselle henkilötietovastaavalle. Saat tällaisen siirron kuukauden sisään siitä, kun olemme vastaanottaneet pyyntösi.
Jos haluat siirtää henkilötietosi, tarvitsee sinun lähettää meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Miten sovellatte oikeuttani saada rekisteriote?
Sinulla on oikeus saada rekisteriote henkilötiedoistasi veloituksetta kerran vuodessa. Sinun on tällöin lähetettävä meille allekirjoitettu kirjallinen pyyntö asiasta. Pyynnön yhteydessä haluamme myös saada kopion ajokortista, passista, henkilötodistuksesta tai jostakin muusta henkilöasiakirjasta. Tämä kopio on välttämätön, jotta voimme suojata henkilötietojasi ja varmistaa, että pyyntö tulee juuri sinulta eikä keneltäkään toiselta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com saadaksesi kaavakkeen pyyntöä varten.
Rekisteriote sisältää tiedot siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, mistä tiedot tulevat, mikä on niiden käyttötarkoitus ja tieto vastaanottajista tai vastaanottajaryhmistä, joille tietoja voidaan luovuttaa. Lähetämme rekisteriotteen sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi.
Kenen puoleen käännyn, jos minulla on kysymyksiä GDPR:stä tai henkilötietojeni käsittelystä?
Olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa gdpr@ipiccolo.com jos sinulla on kysymyksiä, jotka koskevat henkilötietojasi.
Mihin voin kääntyä, jos emme ole samaa mieltä mahdollisissa kiistatapauksissa?
Kiistatapauksissa viittaamme ensisijaisesti Suomen kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajariitalautakunta on viranomainen, joka auttaa kuluttajien ja yritysten välisissä riita-asioissa. Voit ottaa heihin yhteyttä täältä:
Kuluttajariitalautakunta:
https://www.kuluttajariita.fi/fi
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 3066
00531 HELSINKI
Voit myös ottaa yhteyttä Euroopan komission verkkovälitteiseen riidanratkaisualustaan European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr